Programy lojalnościowe mogą przyjąć różne formy w zależności od grupy docelowej i branży, w której działa marka organizująca akcję. Przez długi czas akcje wpływające na lojalność klientów były oparte na zbieraniu punktów i możliwości ich wymiany na atrakcyjne nagrody. Obecnie na popularności zyskują programy lojalnościowe typu money back. Czy warto się nimi zainteresować? Jakie korzyści daje ich przygotowanie?
Na czym polega money back?
Money back to popularna akcja marketingowa, w której konsumenci otrzymują część gotówki wydanej na zakupy z powrotem. W praktyce oznacza to, że w określonym czasie po dokonaniu zakupu na ich koncie ponownie pojawi się od jednego do nawet kilkunastu procent wartości dokonanych zakupów. W ten sposób klient może skorzystać z tańszych towarów, a marka zwiększa zainteresowanie swoją ofertą. Często w akcjach typu money back stosuje się zasadę, że wysokość zwrotu gotówki na konto klienta jest powiązana z częstością dokonywania zakupów i wartością kolejnych koszyków. Im więcej i częściej kupuje klient, tym wyższy jest zwrot na jego konto.
Dołączenie do programów lojalnościowych money back w i360.com.pl daje możliwość uzyskania stałego grona klientów. Program jest przygotowany z uwzględnieniem potrzeb danej marki i jej klientów. Dzięki temu grupa docelowa jest zadowolona z osiąganych korzyści, a dana firma jest w stanie zdobyć przewagę nad konkurencją na rynku.
Jakie są zalety programów lojalnościowych money back?
Programy lojalnościowe money back są dobrze odbierane przez konsumentów, ze względu na to, że dają im możliwość uzyskania prawdziwej gotówki. Zbieranie punktów może kojarzyć mi się z długotrwałym procesem, który ostatecznie doprowadzi do uzyskania nagrody o niewielkiej wartości lub utraty punktów z powodu zakończenia okresu trwania akcji. Otrzymanie zwrotu gotówki jest realnym sposobem pokazania, że marce naprawdę zależy na zwiększeniu lojalności grupy docelowej.
Wdrożenie programu lojalnościowego opartego na zwrocie części gotówki za zakupy sprawia, że grupa docelowa częściej i chętniej dokonuje zakupów lub korzysta z określonych usług. W przeciwieństwie do zbierania punktów zwrot części gotówki pojawia się na koncie klienta i może być następnie wykorzystany na dowolny cel. Punkty można wydać jedynie na nagrody określone w katalogu przewidzianym przez organizatora programu lojalnościowego. Money back daje zatem większą elastyczność w dysponowaniu korzyściami osiąganymi w programie lojalnościowym, co zachęca konsumentów do stałego uczestnictwa w akcji.