Strona główna
Biznes
Tutaj jesteś

W jaki sposób powstają bloczki samokopiujące? Kompendium wiedzy

25 maja 2021 bloczki samokopiujące

Mogłoby się wydawać, że w zdigitalizowanym XXI wieku nie będzie wiele miejsca na rozwiązania takie jak bloczki samokopiujące. Nic bardziej mylnego! Od momentu ich powstania – zajmują stałe miejsce w codzienności wielu firm i nic nie wskazuje na to, by coś miałoby się w tym zakresie zmienić. Jednak, aby w pełni wykorzystać ich potencjał warto zrozumieć, na czym polega ich fenomen – w dogłębny sposób. Zapraszamy do lektury, która niewątpliwie w tym pomoże.

Bloczki samokopiujące: czym są i jakie mają zastosowanie?

W najprostszym ujęciu bloczki samokopiujące to formularze szeroko stosowane w kontekście pracy biurowej. Są niezastąpioną pomocą wszędzie tam, gdzie każdego dnia konieczne jest uzupełnienie różnego rodzaju firmowych dokumentów.

Do tworzenia jakich dokumentów druczki samokopiujące mogą przydać się najbardziej?

  • zamówienia,
  • pokwitowania,
  • pisma wszelkiego rodzaju,
  • wnioski,
  • pokwitowania,
  • oficjalne pisma.

Współczesne bloczki samokopiujące są również czymś całkiem innym niż kalki znane sprzed lat. Zarówno pod względem procesu produkcji, jak i samej formuły wykorzystuje się inne rozwiązania, dzięki którym powstaje wysokiej jakości produkt – chętnie wykorzystywane nawet w najbardziej profesjonalnych i wymagających środowiskach, jak firmy handlowe, czy biura rachunkowe.

Cechy charakterystyczne bloczków samokopiujących są następujące:

  • Najczęściej spotykane wymiary: A4,A5, A6.
  • Mogą być klejone wzdłuż krótszego bądź dłuższego boku.
  • Kolory papieru samokopiującego: różowy, zielony, żółty, niebieski.
  • Komplet bloku samokopiującego to: oryginał (biała kartka), kopie (kilka kolorowych kart).
  • Listy przewozowe, druki CRM, druki serwisowe – to przykłady zastosowań ww bloczków.

W kontekście cech charakterystycznych warto zauważyć, że duża ich część jest dzisiaj dostosowywana do indywidualnych preferencji i potrzeb klienta składającego zamówienie na bloczki samokopiujące.

Tworzenie bloczków samokopiujących – na czym polega ten proces?

Wiele osób nie ma świadomości, jak złożonym i wymagającym zabiegiem jest proces powstawania bloczków samokopiujących i dlatego warto go nieco przybliżyć. Stopień złożoności w bardzo dobry sposób obrazuje już sama ilość warstw, z jakich składa się taki bloczek.

Jakie warstwy najczęściej składają się na bloczki samokopiujące?

  • Papier Copy Front (CF) – substancja pochłaniająca substancję kopiującą z pozostałych warstw.
  • Wierzchnia strona tzw. papier Copy Front and Back (CFB) – pochłania substancja kopiującą.
  • Papier CopyBack (CB) warstwa wierzchnia, gdzie drukuje się pierwszą część samokopiującego kompletu. To właśnie na strona najczęściej pełni funkcję oryginału, a cała jej spodnia część jest pokryta mikrokapsułkami z substancją kopiującą.

Warto również podkreślić niezwykłą rolę technologii cyfrowej w tworzeniu tego rodzaju nowoczesnych druczków samokopiujących. To właśnie dzięki wykorzystaniu innowacyjnych możliwości są one dzisiaj tak dopracowane – wygodne i łatwe w użytkowaniu, wytrzymałe i równocześnie pełne nienagannych właściwości, których było próżno szukać w ich pierwotnych odsłonach, na przykład w formie kalki.

Jeszcze więcej informacji o drukach samokopiujących i ich cenach znajdziesz na stronie www.

Redakcja zset.pl

Daniel, autor publikujący posty na ZSET.pl na temat finansów, biznesu i gospodarki, jest doświadczonym ekspertem w dziedzinie finansów korporacyjnych. Jego wnikliwe analizy i przenikliwe spojrzenie na aktualne wydarzenia gospodarcze dostarczają czytelnikom cennych informacji i perspektyw na temat zmian rynkowych. Z bogatym doświadczeniem zawodowym w sektorze finansowym, Daniel dzieli się praktycznymi poradami oraz świeżymi spostrzeżeniami, dostarczając czytelnikom wartościowych wskazówek dotyczących inwestycji, strategii biznesowych i ogólnych trendów gospodarczych

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Współpraca z agencją brandingową
Sieć WAN
odpowiednie wyposażenie biura

Jesteś zainteresowany reklamą?