Zdecydowana większość firm chętnie korzysta z działań marketingowych. Są one oferowane przez różnego rodzaju agencje – reklamową, brandingowa i interaktywną. Każda z nich posiada własną specyfikę działalności oraz odmienny zakres świadczonych usług. Agencja reklamowa skupia się głównie na działaniach promocyjnych, podczas gdy agencja brandingowa specjalizuje się w budowaniu marki od podstaw, czyli kreowaniu jej wizerunku. Agencja interaktywna koncentruje natomiast swoją działalność na promowaniu firmy i jej działalności w sieci.
Agencja reklamowa a interaktywna – najważniejsze różnice
Agencja reklamowa jest najstarszą i najbardziej znaną zarazem formą działalności dedykowaną działaniom promocyjnym. Zajmuje się tworzeniem różnego rodzaju reklam, a zakres jej kompetencji jest bardzo szeroki i obejmuje zarówno działania prowadzone w tradycyjnych mediach, jak i tzw. mediach nowoczesnych, czyli głównie internecie. Agencja reklamowa projektuje nośniki reklamowe, tworzy kompletne kampanie marketingowe oraz zajmuje się promowaniem marki oraz jej usług i produktów. Zatrudnia w swoich szeregach specjalistów z różnych dziedzin – grafików, programistów, webmasterów, dziennikarzy, copywriterów i wielu innych.
Specyficzną odmianą agencji reklamowej jest agencja interaktywna. Jest to stosunkowo nowy podmiot na rynku usług reklamowych, który pojawił się wraz z prężnym rozwojem internetu. Obecnie większość firm prowadzi swoje działania marketingowe właśnie w sieci, nie sposób więc ominąć tego niezwykle istotnego kanału komunikacji z odbiorcami. Agencja interaktywna wspiera klientów w tworzeniu i rozwijaniu ich stron internetowych, prowadzeniu kanałów w social media, pozycjonowaniu serwisów w wyszukiwarce oraz szeregu innych działań bezpośrednio związanych z szeroko pojętym marketingiem internetowym.
Agencja brandingowa i rola wizerunku we współczesnej reklamie
Zakres działalności agencji reklamowej i interaktywnej jest do siebie zbliżony pod wieloma względami – koncentruje się głównie na prowadzeniu działań mających na celu wypromowanie marki i jej produktów wśród potencjalnie zainteresowanych nimi osób. Wszystko to jest jednak mało skuteczne, jeśli firma nie dysponuje spójnym, atrakcyjnym i wyróżniającym się na tle konkurencji wizerunkiem. Tu do dzieła wkracza agencja brandingowa, której głównym zadaniem jest kreowanie wizerunku oraz tworzenie identyfikacji wizualnej. O tym, jak istotną rolę wizerunek pełni we współczesnym biznesie, nikogo nie trzeba przekonywać – każda świadoma firma doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że bez niego nie ma szans na zdobycie oraz utrzymanie wysokiej pozycji na rynku.
Działalność agencji brandingowej obejmuje trzy podstawowe filary – branding, identyfikację wizualną i rebranding. Z jej usług mogą skorzystać zarówno firmy dopiero powstające, które chcą od początku swojego istnienia działać w dobrze przemyślany, spójny sposób, jak i marki od dawna funkcjonujące na rynku, które pragną odświeżyć swój wizerunek oraz lepiej dostosować go do wymogów współczesnego świata i potrzeb odbiorców. Profesjonalna agencja brandingowa jest kluczowym partnerem biznesowym dla każdej firmy, która dąży do sukcesu oraz atrakcyjnego zaprezentowania się przed klientami.